San Francisco & Monterey - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Leonie Groot - WaarBenJij.nu San Francisco & Monterey - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Leonie Groot - WaarBenJij.nu

San Francisco & Monterey

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

22 Mei 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Zondagavond zijn we richting Schiphol vertrokken en hebben we overnacht in een hotel vlakbij Schiphol. Bij het inchecken zagen we op de tickets dat we niet naast elkaar zaten in het vliegtuig op beide vluchten, terwijl we in januari al plaatsen gereserveerd hadden. Voor de vlucht van Amsterdam naar Washington was het helaas niet mogelijk om stoelen naast elkaar te krijgen, het was wel mogelijk maar dan moesten we 100 euro per persoon bijbetalen. Bij aankomst aan de gate kregen we een upgrade naar de Economy plus en zaten we toch naast elkaar.

De vlucht naar Washington verliep erg voorspoedig. We hadden een stopover van drie uur en moesten in Washington al door de douane, onze bagage ophalen en weer afgeven. Normaal gesproken ben ik heel relaxt met het verlaten van het vliegtuig, mijn moeder was dan ook heel verbaasd dat ze door mij werd opgejaagd en dat ze halverwege niet op haar gemak haar paspoort tevoorschijn mocht halen. In New York zijn we twee jaar geleden namelijk ruim 2 uur beziggeweest om door de douane te komen en onze bagage op te halen. Uiteindelijk viel het mee en waren binnen het uur door de douane en hadden we onze bagage afgegeven. Op onze vlucht naar San Francisco hadden we een half uur vertraging. Bij aankomst in San Francisco hebben we een taxi naar het hotel gepakt en bij aankomst in het hotel zijn mijn ouders nog een drankje gaan drinken bij een kroegje om de hoek.

Dinsdagmorgen waren we al vroeg wakker en liepen we rond half 9 buiten. Een wandeling steil omhoog door de straten van San Francisco bracht ons bij Crookedest Street. Dit is een straatje met haardspeldbochten, erg indrukwekkend om te zien. Daarna zijn we naar beneden gewandeld naar de Pieren van de Fishermanswharf. De eerste Pier was Pier 39, hier zijn allerlei winkeltjes en liggen zeehonden aan de pier. Daarna zijn we doorgelopen naar Hyde Street Pier, hier liggen historische boten. Tussen de historische boten lag een verdwaalde zeehond op een steiger te zonnen. Vanaf deze pier hadden we ook een prachtig uitzicht op de Golden Gate Bridge. Na de lunch hebben we de Cable Car genomen naar Union Square. Het ritje in de Cable Car was heel gaaf aangezien San Francisco heel veel hoogteverschil heeft in de stad, ging de Cable Car Steil omhoog en naar beneden door de straten. Daarna zijn we door het Presidio Park gewandeld om nog een beter uitzicht op de Golden Gate Bridge te krijgen. Na ongeveer 15 km door de stad te hebben gewandeld waren we wel erg moe en zijn we teruggegaan naar het hotel. 's Avonds zijn we in een echte Amerikaanse diner gaan eten, Amerikaanser kan niet met het meubilair en Jukeboxen op tafel. De mevrouw van het restaurant vroeg wat voor frisdrank ik wilde drinken cola, ice tea en nog een paar noemde ze op. Zoals altijd bestel ik een ice tea, niet wetende dat ice tea in Amerika iced tea is en gewoon slappe, koude thee met ijsklontjes is. Heel smerig als je een slok neemt je niet van slappe thee houdt en denkt dat het ice tea is.

Woensdagmorgen stond Alcatraz op het programma. We hadden de afvaart van half 10 dus het was nog rustig op het eiland. Bij aankomst op het eiland hebben we een wandeling over het eiland gemaakt en daarna hebben we een audiotour door de cellencomplexen gedaan. Erg leuk om een indruk te krijgen hoe het er in de gevangenis aan toe ging. Na het bezoek aan Alcatraz hebben we nog even geshopt en zijn we teruggegaan naar het hotel voor een drankje. Daarna nog wat gegeten in een pizzeria, dit was gelukkig beter dan de avond ervoor. Maar ook hier ging het met de bestelling niet helemaal goed. Mijn moeder had een pasta Marinara besteld, een pasta met vis dus. Uiteindelijk kwam er een bord met spaghetti met een rode saus, de Marinara was nergens te vinden. Toen mijn moeder vroeg waar de vis was, zei de ober dat in Amerika de pasta Marinara een pasta is met alleen een rode saus :-p.

Donderdagmorgen hebben we in San Francisco de auto opgehaald en zijn we via de kustweg naar beneden gereden naar Monterey. Bij aankomst in Monterey ingecheckt in het hotel en hebben we een wandeling gemaakt langs de Fishermanswharf en door het centrum van Monterey. Morgen rijden we nog een stukje naar beneden langs de kustweg en gaan we richting Fresno om zaterdag naar het Yosemite park te gaan.

• 23 Mei 2014 - 09:24

Atie:

Hallo Leonie,Suzan en Wim,

Wat leuk om jullie verslag te lezen.weer allemaal zo herkenbaar!
    Ga jullie verder volgen op jullie reis en meegenieten.!
    Het wordt vast een super vakantie.

Groetjes van ons xx

• 23 Mei 2014 - 10:02

Peter En Jeanine:

Hallo buurtjes,
    jullie hebben al veel gedaan in die korte tijd ,leuk de fotos van San Francisco het doet mij aan mijn
    Zeevaart denken toen ben ik ook met de Tram van boven naar beneden gereden ,maar dat is nu al
    50 Jaar geleden,maar de Zeehond heb ik niet gezien.
    Geniet maar verder wij vermaken ons wel en zijn vandaag bezig met de voegen aan het uithakken.
    nog veel plezier in de States en de volgende keer gewoon een dikke Bic Mac bestellen dan is
    het altijd goed
    Groetjes
    Jeanine en Peter

• 24 Mei 2014 - 12:23

Wil Van Es:

Hoi Leonie,Suzan en Wim.

Leuk om het verslag te lezen en de foto's te bekijken.
    Jullie genieten er wel van. Nog veel plezieren groetjes

Wil van Es

• 24 Mei 2014 - 17:17

Ida:

Hallo Globetrotters,

Leuk verslag, Leonie. Ik kan me het gezicht van Suus voorstellen bij haar bordje spaghetti, heel verontwaardigd. Ik zit hier te grinniken. Jullie hebben al veel bekeken in een paar dagen. Leuk hoor.

Geniet verder en nog veel plezier.

Groetjes

Ida

• 25 Mei 2014 - 17:44

Martin:

Hahaa, mooi verslag, rustig aan dan breekt het lijntje niet, veel
    plezier en geniet ervan! Groeten uit Zundert

• 26 Mei 2014 - 21:26

Bompa/boma:

We hebben erg genoten van je reisverslag, hopen nog meer van je te horen.
    Met z'n drietjes lekker genieten van deze reis, groetjes uit Spijkenisse.