Christchurch, Kaikoura en Abel Tasman NP - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Leonie Groot - WaarBenJij.nu Christchurch, Kaikoura en Abel Tasman NP - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Leonie Groot - WaarBenJij.nu

Christchurch, Kaikoura en Abel Tasman NP

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

13 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Woensdagochtend ben ik naar het centrum Christchurch gelopen en ben ik naar het informatiecentrum gegaan om een aantal excursies, bustickets en hostels te boeken voor het Zuidereiland. Daarna heb ik door de botanische tuin en de stad gelopen. De botanische tuin was erg mooi, alleen in het centrum van Christchurch was er helaas niet zoveel te zien. Heel veel gebouwen staan in de steigers en worden herbouwd. Dit is vanwege de aardbeving die hier in 2011 heeft plaatsgevonden. Lange tijd heeft de herbouw van de stad stilgelegen vanwege naschokken. Het winkelcentrum, waar ik was, is een verzameling containers die elke keer als er een stukje af is herplaatst worden.

Donderdagochtend moest ik vroeg mijn bed uit, want de bus naar Kaikoura vertrok om 06.30 uur. De weg naar Kaikoura was een prachtige kustweg. Vanuit de bus zag ik de dolfijnen in het water springen. Bij aankomst in Kaikoura ben ik door het centrum en langs het strand gelopen, ook op het strand was het uitzicht prachtig. 's Middags heb ik een whale watch tour gedaan. Dit was echt geweldig! Tijdens de boottocht heb ik twee walvissen, honderden dolfijnen en zeehonden gezien.

De bus naar Nelson vertrok vrijdagochtend gelukkig pas rond 10 uur. Bij aankomst in Nelson heb ik een wandeling gemaakt door het centrum. In de bus kwam ik een andere Nederlandse tegen die ook op weg was naar Nelson. Bij terugkomst van mijn wandeling kwam ik haar weer tegen in het hostel. Ik vertelde haar dat ik voor de volgende dag een tour naar Abel Tasman National Park had geboekt. Zij wilde ook graag naar Abel Tasman, dus hebben we besloten gezellig samen te gaan.

Zaterdag zijn we om 7 uur opgepikt bij ons hostel en met de bus naar Abel Tasman National Park gebracht. Daar zijn we op de boot gestapt naar Tonga Quarry. Het uitzicht op de boot was prachtig! Bij aankomst in Tonga Quarry hebben we een wandeling van ongeveer 4 km gemaakt naar Medlands Beach. Onderweg waren er mooie uitzichtpunten en was er een schommelbrug en een waterval. We waren twee uur voordat de boot terug naar Kaiteriteri vertrok al in de buurt van Medlands, dus hebben we in de tussentijd op het strand van Bark Bay gelegen. Ook dit was prachtig met het gele zand, het lichtblauwe water en de groene bergen op de achtergrond. Vanaf Medlands beach zijn we weer teruggebracht naar ons hostel in Nelson.

  • 13 Maart 2016 - 20:56

    Rob:

    Top weer!

  • 14 Maart 2016 - 08:57

    Karen :

    Wauw Leonie, echt een supergave en actieve vakantie. Fijn te horen dat het allemaal goed gaat!!

  • 14 Maart 2016 - 14:51

    Geri De Waard:

    Wat een mooie reis, en pracht foto's. Ik geniet er van! En fijn dat alles zo goed gaat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 06 Feb. 2013
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 86058

Voorgaande reizen:

09 Maart 2013 - 11 Februari 2017

Reisblog Leonie

Landen bezocht: