Galapagos eilanden - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Leonie Groot - WaarBenJij.nu Galapagos eilanden - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Leonie Groot - WaarBenJij.nu

Galapagos eilanden

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

21 Maart 2017 | Ecuador, Galapagos Islands

Voor dinsdag had ik een snorkeltour geboekt, met een aantal snorkel plaatsen in de buurt van het eiland Santa Cruz: Isla Pinzon, Daphne Mayor, Piedra Ahogada en Bahia Borrero. De eerste keer snorkelen was geweldig hier zwom ik vlak bij een schildpad en een zeeleeuw. Omdat het water hier erg ondiep was waren ook de mooie gekleurde vissen goed te zien. Tijdens de tweede stop heb ik nog een zeeleeuw en drie haaien gezien en tijdens de derde stop nog een schildpad. Echt een geweldige ervaring om zo dichtbij deze dieren te zwemmen. Onderweg was er een Barracuda gevangen, deze kregen we tijdens de lunch als carpaccio en sashimi.

Woensdag ben ik naar het eiland Bartolome geweest, wat ten noorden van het eiland Santa Cruz ligt. Voor de lunch hebben we Sulivan Bay op James/Santiago Island bezocht. Dit was echt prachtig met het helder blauwe water, het witte zand en de zwarte lava. Daarna zijn we doorgevaren naar Bartolome en hier hebben we een wandeling van ongeveer een half uur gemaakt met een prachtig uitzicht op het bekendste plaatje van de Galapagos. Op de terugweg heb ik nog een aantal dolfijnen gezien, deze sprongen voor de boot.

Donderdag had ik geen tour geboekt en ben ik op Santa Cruz gebleven. Vanuit Puerto Ayora ben ik naar Tortuga Bay gelopen. Na een wandeling van 50 minuten, kwam ik op een prachtig strand met helder blauw water en wit zand. Langs het strand heb ik ook nog een wandeling gemaakt en hier kwam ik grote zwarte leguanen tegen.

Vrijdag ben ik naar Isabela Island geweest, dit is het grootste eiland van de Galapagos. Bij aankomst op het eiland zijn we eerst naar het giant tortoise breeding center en de flamingo lagoon geweest. In dit centrum worden de eieren uitgebroed en worden de schilpadden als ze 7 jaar oud zijn in het wild uitgezet. Daarna hebben we een bay tour gedaan en heb ik Galapagos Pinguïns, Blue footed boobys en schildpadden gezien. Na de bay tour zijn we aan land gegaan en hebben we een wandeling gemaakt op Islote Tintoreres. Bij aankomst lag er een zeeleeuw op een bankje te slapen :-). Normaal gesproken kun je hier ook haaien spotten, maar omdat het laag water was waren er geen haaien. Dit kwam omdat we de boottocht 's morgens gemist hadden, vanwege een trage oude gids die ons niet op tijd naar Isabella gebracht had. Na het bezoek aan Islote Tintoreres heb ik nog gesnorkeld en zeeleeuwen, pinguïns en mooie vissen gezien.

Zaterdag ben ik naar Islas Plazas geweest. Eerst zijn we gestopt bij Carion Point om te snorkelen en heb ik twee haaien gezien en twee enorme scholen met vissen, echt prachtig! Daarna zijn we doorgevaren naar Plaza Sur en hebben we een wandeling gemaakt. Hier lagen zeeleeuwen op de rotsen en hier zijn Iguanas, enorme cactussen en rode planten te zien, die op koraal lijken.

Zondag zaten de Galapagos eilanden er helaas alweer op en ben ik teruggevlogen naar Quito. Wat was het prachtig en bijzonder om zoveel dieren in het wild te zien! Ik was er inmiddels achter gekomen dat het in Quito niet zo warm was als ik had gedacht en het regende. Ik had een hostel met zwembad vlak bij het vliegveld geboekt, wat makkelijk was omdat ik de volgende ochtend weer naar het vliegveld moest voor mijn vlucht naar de Amazone. Maar ook voor de laatste twee dagen van m'n reis had ik dit hostel geboekt, omdat ik van plan was aan het zwembad te gaan liggen en even te relaxen voordat ik naar huis ga. Niet dus er is regen voorspeld, helemaal niks in de buurt en de vliegtuigen kwamen heel laag over vliegen. Dus heb ik dit hostel gecanceld en heb ik een hostel midden in het centrum geboekt.

De foto's zijn te bekijken via deze link: https://drive.google.com/open?id=0B4yLjBKDbVCBLTFnR2lxVFFIclE

  • 21 Maart 2017 - 07:19

    Moniqie Lemckert:

    Het één is nog geweldiger als het ander als ik al die verslagen zo lees! Maar eh...eet je nou geen spaghetti maar wel barracuda?

  • 21 Maart 2017 - 11:36

    Mam:

    Geweldig je verslag! En wat een mooie foto's!

  • 23 Maart 2017 - 18:16

    Wil Van Es:

    Wat weer een leuk verslag .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 06 Feb. 2013
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 86053

Voorgaande reizen:

09 Maart 2013 - 11 Februari 2017

Reisblog Leonie

Landen bezocht: