Eerste verslag vanuit Zuid-Amerika - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Leonie Groot - WaarBenJij.nu Eerste verslag vanuit Zuid-Amerika - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Leonie Groot - WaarBenJij.nu

Eerste verslag vanuit Zuid-Amerika

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

15 Februari 2017 | Brazilië, Rio de Janeiro

Zaterdag is mijn reis naar Zuid - Amerika begonnen. Via Madrid ben ik naar Rio de Janeiro gevlogen. Allebei de vluchten verliepen voorspoedig en ik ben rond half 8 lokale tijd geland. Op het vliegveld heb ik een taxi naar mijn hostel gepakt. Het was nog 30 graden toen ik aankwam, dus dat was wel even een verschil met toen ik 's morgens vertrok uit Nederland. Bij aankomst in het hostel bleek dat ik de vierpersoonskamer die ik had geboekt, de twee nachten dat ik er was, voor mezelf alleen had. Dat was wel fijn om te starten.

Na het ontbijt ben ik zondagochtend met de metro richting het standbeeld van Christus de verlosser gegaan. Van het metrostation ben ik naar het station gelopen waar het treintje vertrekt dat de berg op gaat. Met het treintje ben ik naar boven gegaan, waar ik onder het standbeeld een prachtig uitzicht had over de stad. Na het bezoek aan het standbeeld van Christus de verlosser ben ik op de bus en de metro gestapt richting de suikerbroodberg. Daar ben ik met een kabelbaan naar boven gegaan. De eerste stop was halverwege. Hier had ik een mooi uitzicht over de stad en op de suikerbroodberg. Daarna ben ik met de kabelbaan de suikerbroodberg opgegaan. Hier was het uitzicht nog mooier. Na het bezoek aan de suikerbroodberg ben ik teruggelopen naar m'n hostel.

Maandagochtend ben ik met de metro naar het strand van Copacabana gegaan en heb ik een wandeling over het strand gemaakt. Daarna ben ik weer op de metro gestapt en nog naar het strand van Ipanema geweest. Vanuit Ipanema ben ik teruggegaan naar m'n hostel en daar nog even op het dakterras gezeten. 's Middags ben ik op de metro en tram gestapt richting het vliegveld en ben ik via Sao Paulo naar Foz de Iguacu gevlogen.

Tijdens het ontbijt dinsdagochtend kwam ik een andere backpacker tegen die ook van plan was om naar Iguacu Nationaal park te gaan. Samen zijn we op de bus gestapt en bij aankomst in het park zijn we overgestapt op een andere bus en begonnen bij de laatste stop. Hiervandaan hadden we een mooi uitzicht op de Argentijnse kant van de watervallen. Daarna zijn we naar 'The path of the falls' gelopen en hebben we een wandeling van ongeveer een kilometer langs de watervallen gemaakt. De watervallen waren echt gigantisch en je kon er heel dichtbij komen. Echt prachtig! Door de enorme kracht van het water was bij het laatste stuk niet mogelijk om droog te blijven en was ik helemaal doorweekt van het water van de watervallen. Maar dat was de moeite waard, want het was prachtig! Daarna zijn we nog een stukje verder gelopen en toen begon het te regenen. Het was lunchtijd, dus we zijn gaan lunchen en hebben gewacht tot de regen voorbij was. Op weg naar de bushalte begon het weer keihard te regenen en waren we binnen een paar minuten weer helemaal doorweekt, gelukkig was het warm en was alles zo weer droog. De rest van de dag zijn er nog aardig wat buien gevallen. Vandaag gaan we naar de Argentijnse kant van de watervallen. Ik hoop dat het dan droog blijft.

Morgen vertrek ik met de nachtbus naar Buenos Aires, daar blijf ik twee dagen en dan vlieg ik naar Patagonië. Ik start in Ushuaia (Argentinië), daarna ga ik met de bus naar El Calafate en Puerto Natales (Chili) . Vanuit Puerto Natales ga ik met een ferry in vier dagen naar Puerto Montt varen en daar pak ik de nachtbus naar Santiago. Dan ga ik door naar San Pedro de Atacama en naar de Zoutvlaktes in Uyuni (Bolivia) en ga ik weer terug naar Santiago. Van Santiago vlieg ik met een stopover van 11 uur via Bogota (Colombia), naar Quito (Ecuador). Als laatste ga ik naar de Galapagos eilanden en de Amazone en vlieg ik via Quito weer terug naar huis.

Via deze link zijn de foto's van mijn eerste blog te bekijken: https://drive.google.com/drive/folders/0B4yLjBKDbVCBWjBXbndWRGVKMkE?usp=sharing

Vanaf vandaag ben ik weer te volgen via deze blog. Wil je op de hoogte blijven? Vul dan je e-mailadres in op deze pagina en je krijgt bij iedere update een bericht in je mailbox.

Groetjes,
Leonie

  • 15 Februari 2017 - 11:08

    Rob:

    Ik ga je volgen! Veel plezier op deze mooie reis.
    Gr. Rob

  • 15 Februari 2017 - 11:48

    Nicole Nakken:

    Wat heerlijk allemaal Leonie! Ik zit hier thuis mee te genieten van de mooie natuurfoto's! Hoe zou dat dan in het echt zijn!! Geniet ervan! Liefs Nicole

  • 15 Februari 2017 - 12:14

    Edith:

    Leuk om je verslag te lezen Leonie.
    Groetjes, Edith

  • 15 Februari 2017 - 12:18

    Priscilla:

    Het is nu echt zover, geniet ervan meis wat een prachtig avontuur!

  • 15 Februari 2017 - 12:57

    Mam:

    Hoi schat, leuk verslag,vanaf dag 1 al genieten en mooie dingen zien! Kan bijna niet wachten op je volgende verslagen en foto's. Dikke kus en heel veel plezier!

  • 15 Februari 2017 - 13:21

    Sandra:

    Wat een mooie reis is/gaat dat worden! Veel plezier!

  • 15 Februari 2017 - 13:40

    Karen :

    Hi Leonie, leuk om je eerste bericht te lezen. Doe de gaucho's in Patagonië alvast de groeten van me ;-) Enorm veel plezier, be careful en geniet ervan! Liefs Karen

  • 15 Februari 2017 - 15:58

    Marijke:

    Ha Leonie, Dit klinkt allemaal geweldig. Leuk dat je al zo snel iemand gevonden hebt om een stukje van je reis mee te delen. Met de meisjes gaat het heel goed. Ik merk dat ze deze keer meer apart ondernemen dan vorige keer.'s avonds zit Suus op schoot en Saar op een dekentje bij mijn voeten. Heel gezellig.
    Wij blijven je volgen.

  • 15 Februari 2017 - 17:33

    Nel:

    Hoi wereldreiziger, meid wat heb je al weer veel gezien en wat een prachtige foto impressies.
    idd leuk dat je het eerste contact alweer hebt gelegd, ik hoop dat je nog veel meer boeiende mensen zult ontmoeten.
    uiteraard blijf ik je volgen op deze boeiende reis en hoop dat alles voorspoedig zal verlopen. Af en toe een klein avontuur is natuurlijk wel leuk als het maar veilig blijft.

    enjoy

  • 15 Februari 2017 - 18:17

    Karin:

    Hoi leonie je bent al goef begonnen top

  • 15 Februari 2017 - 18:18

    Silvia:

    Leuke foto's van je eerste dagen Leonie. Ga je zeker volgen. Hoop dat je veel beleefd en enorm kan genieten.

  • 15 Februari 2017 - 20:16

    Hans:

    Wat een prachtige reis. Geniet ervan.

  • 15 Februari 2017 - 22:08

    J&M:

    Ziet er allemaal weer perfect uit! Heb een leuke tijd, veel avonturen gewenst. Ik lees je blog. Pura Vida

  • 16 Februari 2017 - 13:22

    Ida:

    Jeetje, wat een mooie foto's en een prachtige natuur, Leonie. Leuk verslag van je omzwervingen. Ik geniet met je mee. Veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verhaal. Lieve groetjes, Ida

  • 18 Februari 2017 - 13:57

    Marianne Braun:

    Hoi Globetrotter,
    We zijn weliswaar niet meer verbonden via FB dus ik ben heel blij dat ik je op deze manier kan volgen!
    Geniet van alles, dan geniet ik met je mee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 06 Feb. 2013
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 86098

Voorgaande reizen:

09 Maart 2013 - 11 Februari 2017

Reisblog Leonie

Landen bezocht: