Banff, Jasper, familiebezoek en Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Leonie Groot - WaarBenJij.nu Banff, Jasper, familiebezoek en Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Leonie Groot - WaarBenJij.nu

Banff, Jasper, familiebezoek en Vancouver

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

25 Juni 2015 | Canada, Vancouver

Zaterdag zijn we van Calgary naar Banff National Park gereden, dat ligt in the Canadian Rockies. In dit gedeelte van het park was nog niet veel bijzonders te zien, alleen Lake Louise. Aangezien we hier zaterdagmiddag waren, was het niet mogelijk om de auto hier te parkeren. Onderweg naar ons hotel in Golden zijn we door Yoho National Park gereden. Hier hebben we een kleine detour gemaakt naar de Takakkaw falls, een van de hoogste watervallen van Canada. Via een klein pad konden we onderaan de waterval komen, dat was echt prachtig. Natuurlijk was Suus weer alert op eventuele beren ;-).

Zondag zijn we via de Icefield Parkway van Banff National Park naar Jasper National Park gereden. Het ene uitzichtpunt langs de Icefield Parkway was nog mooier dan het andere met de meren, besneeuwde bergtoppen en bomen. Daarna zijn we gestopt bij de Athabasca Glacier, we waren al in Glacier National Park geweest, maar zo’n grote gletsjer als deze hadden we daar nog niet gezien. De bijbehorende Athabasca Falls waren ook prachtig en gigantisch. Weer anders en indrukwekkender dan alle watervallen die we al hadden gezien, ook omdat we er heel dichtbij konden komen. Via Jasper town zijn we het park weer uit gereden. We waren er achter gekomen dat de plaats waar mijn moeders oom een hotel heeft gehad op de route naar ons volgende hotel lag. Bij het instellen van de Tomtom kwam ik er achter dat er ook een straat naar hem vernoemd is, de Essen Road. We zijn gestopt in Tete Jaune Cache om naar het hotel te kijken en op de Essen Road. Daarna zijn we doorgereden naar ons hotel in Valemount, waar we een schattige B&B hadden.

Maandag hebben we een rit van 600 km naar Abbotsford gemaakt en zijn we op bezoek geweest bij John en Grace, de neef van mijn moeder en zijn vrouw. We hebben foto’s van vroeger bekeken en zijn daarna met zijn allen in een restaurant in Abbotsford gaan eten, erg leuk om John en Grace weer te ontmoeten.

Dinsdag heeft John ons Vancouver laten zien. Eerst zijn we naar ons hotel in Richmond gereden om in te checken. Daarna zijn we naar het Queen Elisabeth park gereden en hadden we een prachtig uitzicht over de stad. Via het hockeystadion, waar we uitzicht hadden op het water en downtown Vancouver zijn we naar Gas Town, het oude centrum van Vancouver gereden. Hier zijn we gestopt bij de steamclock. Na de lunch zijn we naar Stanley Park gereden, waar we een prachtig uitzicht hadden op de haven van Vancouver en de andere kant van downtown Vancouver. Het leuke was dat hier constant watervliegtuigjes in het water landen. Daarna hebben een klein stukje gelopen in Stanley park en de bekende totempalen en de Lions Gate Bridge gezien, welke lijkt op de Golden Gate Bridge in San Francisco. John zijn moeder en zus wonen in Burnaby vlakbij Vancouver, hier zijn we na ons bezoek aan de stad ook nog even langsgegaan, dit was ook erg leuk. Vandaag zijn we vertrokken naar Vancouver Island.