Franz Josef en Milford Sound - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Leonie Groot - WaarBenJij.nu Franz Josef en Milford Sound - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Leonie Groot - WaarBenJij.nu

Franz Josef en Milford Sound

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

16 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Zondagochtend ben ik uit Nelson vetrokken en heb ik de bus naar Franz Josef gepakt. Het was een negen uur durende busrit over een van de tien mooiste kustwegen ter wereld. Het uitzicht onderweg was prachtig! In Punakaiki was er een stop waar ik het Paparoa National Park kon bezoeken en de Pancake Rocks kon bekijken. Ook dit was erg mooi en bijzonder. 's Middags ben ik nog gestopt in Hokitika en daarna is de bus doorgereden naar Franz Josef. Bij aankomst in Franz Josef kwam het met bakken uit de hemel en was de gletsjer helaas niet te zien.

Gelukkig was het weer maandagochtend beter en was de lucht blauw. Met de shuttle ben ik naar de Franz Josef Glacier gebracht en heb ik drie verschillende wandelingen gemaakt. Bij aankomst heb ik eerst een wandeling van 1,5 uur gemaakt naar het uitzichtpunt onder de gletsjer. Onderweg was het erg mooi, de route liep langs de Waiho river en er waren drie watervallen te zien. Daarna heb ik nog een korte wandeling naar een ander wat hoger gelegen uitkijkpunt gemaakt. Met de derde route kwam ik langs Peters pool. In dit water was een prachtige weerspiegeling van de gletsjer te zien. 's Middags heb ik de bus naar Queenstown gepakt. Bij aankomst in de kamer van mijn hostel bleken alle bedden bezet te zijn, dus ben ik weer terug naar de receptie gegaan. Het meisje dat eigenlijk naar een andere kamer had moeten verhuizen weigerde de kamer te verlaten. Dat vond ik uiteindelijk helemaal niet erg :-), want ik kreeg een upgrade van een zespersoons naar een vierpersoons kamer en gratis WIFI en ontbijt.

In Queenstown regende het dinsdagochtend ook heel hard toen ik naar Milford Sound vertrok. Niet gek in een gebied waar het 182 dagen per jaar regent en 6813 mm regen valt in een jaar. Maar ook hier had ik weer geluk en was er een blauwe lucht bij aankomst in Milford Sound. De weg ernaartoe, de stops in Fiordland National Park en het uitzicht voordat ik op de boot stapte was al mooi, maar de 1,5 uur durende cruise tussen de Fjorden was echt prachtig! Ik kon niet stoppen met het maken van foto's zo mooi en bijzonder was het. Let vooral op de kleine puntjes, de bootjes in het water, als je de foto's bekijkt om te zien hoe hoog de fjorden zijn.

Milford Sound was mijn laatste stop op het Zuidereiland, want woensdagochtend ben ik van Queenstown naar Auckland gevlogen. Bij aankomst op de luchthaven van Auckland heb ik bij het informatiecentrum een aantal tours, bustickets en hostels geboekt voor het Noordereiland. Van de luchthaven heb ik een bus naar de stad gepakt en daar ben ik overgestapt op de bus richting Paihia, een plaats ongeveer 200 kilometer boven Auckland. De komende dagen ga ik naar Cape Reinga, het meest Noordelijke punt van Nieuw Zeeland en 90 miles beach. Ga ik varen in de Bay of Islands en naar Rotorua waar onder andere geisers te zien zijn.

  • 16 Maart 2016 - 12:16

    Gina:

    Hoi Leonie,

    wat een prachtige reis ben je aan het maken, en wat stoer zo in je eentje.
    Ben heel blij voor je dat je dit nu kan doen. Daar dacht je vorig jaar vast anders over.
    Veel plezier en geniet ervan, supergirl;-))

    groetjes,
    Gina

  • 16 Maart 2016 - 19:41

    Mam:

    Hoi schat,

    Wat een prachtige foto's en wat heerlijk dat je genoten hebt van je boottocht tussen de fjorden!
    Nog veel plezier!
    Dikke kus

    Mam

  • 16 Maart 2016 - 20:29

    Geri De Waard:

    Hoi Leonie, Wat een prachtig deel van de wereld waar je nu bent! En wat stoer omdat alleen te doen!! Ook fijn dat je ons zo met je mee laat reizen en wij zodoende ook kunnen zien wat jij alzo meemaakt. Nog veel plezier en doe het rustig aan.
    Liefs Geri

  • 18 Maart 2016 - 11:50

    Wil Van Es:

    Hoi Lenie,

    Wat heb je weer een leuk verslag geschreven. Je bent echt aan het genieten. Heel knap en stoer van je om het in je eentje te doen. Nog veel plezier en ik hoop nog veel verslagen te lezen.

    Groetjes

    Wil van Es

  • 19 Maart 2016 - 12:04

    Gerda De Bruijn:

    Wat een schitterende reis. En dit alleen. Daar neem ik mijn petje voor af.
    Ger heeft er een broer wonen .Misschien moeten we toch een nadenken om die kant een keer op te gaan.

    Geniet er nog van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 06 Feb. 2013
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 86105

Voorgaande reizen:

09 Maart 2013 - 11 Februari 2017

Reisblog Leonie

Landen bezocht: