Yosemite, Kings Canyon en Sequoia National Park - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Leonie Groot - WaarBenJij.nu Yosemite, Kings Canyon en Sequoia National Park - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Leonie Groot - WaarBenJij.nu

Yosemite, Kings Canyon en Sequoia National Park

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

26 Mei 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Village

Vrijdag zijn we vanuit Monterey verder langs de kustweg naar beneden gereden tot natuurgebied Paso Robles. Bij de eerste stop om van het uitzicht te genieten stonden we oog in oog met eekhoorns, ze poseerden op de rotsen voor de toeristen om een foto te kunnen maken. De volgende stop was bij Piedras Blancas waar honderden Elephant Seals op het strand lagen. Helaas halverwege de weg was het erg mistig en konden we niet meer van het uitzicht genieten. Aan de kust was het landschap mooi groen als de Schotse bergen, hoe meer we landinwaarts gingen werd het landschap kaal en dor. Heel bijzonder om in een korte tijd zo'n 3 uur, veel verschillende landschappen te zien.

Zaterdag na een ontbijt op de stoep, aangezien er geen tafeltjes in de ontbijtzaal waren, zijn we naar het Yosemite Park vertrokken. Bij aankomst in het park hebben we de auto geparkeerd en zijn we in de hop on hop off bus gestapt om het park te bekijken. Het park was prachtig, we hebben een wandeling gemaakt langs El Cathedral, El Capitan, de Dome, de Yosemite Falls en Mirror Lake. Vlakbij Miror Lake waarschuwde ze voor Mountain Lions. Op weg naar Miror Lake heeft Suzan constant in de bosjes gekeken of er geen Mountain Lion achter een boom vandaan kwam, gelukkig geen Mountain Lion gezien :-p. Na het bezoek aan het park zijn we weer teruggegaan naar ons hotel in Fresno.

Zondag hebben we de auto ingepakt en zijn we richting Sequoia National Forest, Kings Canyon National Park en Sequoia National Park gegaan. Kings Canyon was alleen te bereiken via Sequoia National Forest via een doodlopende weg via de bergen. Onderweg naar boven reden we langs de Kings River, het water stroomde zo snel dat we het in de auto konden horen. We zijn een aantal keer gestopt om van het uitzicht te genieten, onder andere bij de Grizzly Falls. In Kings Canyon stonden borden, Caution Active Bear Area, na het zien van dit bord durfde Suzan de auto niet meer uit. Uiteindelijk is ze toch even de auto uitgegaan, maar constant om zich heen aan het kijken of ze geen beer zag. Na de lunch zijn we richting Sequoia National Park gereden. Halverwege was er een opstopping bij een picknick area, waar volgens de parkfolder niet veel te zien was. Omdat er een auto voor ons midden op de weg stopte, moesten wij ook stoppen. Suzan keek in de richting waar alle mensen naartoe keken en daar zat er een grote zwarte beer in het grasveld, nu durfde ze helemaal de auto niet meer uit :-p. Aangekomen in Sequoia National Park hebben we de auto geparkeerd en een wandeling gemaakt om de grootse bomen in het park te bekijken. Een van deze is de General Sherman tree, de dikste en hoogste sequoia, echt gigantisch als je er voor staat. Daarna hebben we een gekapte sequoia gezien, hier was een tunnel in gemaakt en Wim kon hier rechtop doorheen lopen. 's Middags zijn we doorgereden naar Visalia en hebben daar overnacht.

Maandag rond 10 uur zijn we richting Ridgecrest gaan rijden, dit was een rit van ongeveer 3 uur. Vanaf Bakersfield tot aan Ridgecrest was helemaal niets alleen een weg tussen de bergen, we hebben een halfuur op een weg gereden waar we drie auto's zijn tegengekomen. Bij aankomst was het 39 graden, we zijn maar snel binnen in de airco gaan zitten, veel te warm om buiten te zitten. Morgen gaan we via Death Valley naar Las Vegas.

• 27 Mei 2014 - 19:23

Priscilla:

Hoi,

Wat een leuke verslagen en leuke foto's!!
    Al veel gedaan en gezien! Leuk!

Veel plezier nog verder!!

Xxx Priscilla

• 28 Mei 2014 - 07:39

Frederique:

Zo te lezen genieten jullie volop, veel plezier nog voor de rest van de trip!!
    Liefs Frederique

• 28 Mei 2014 - 10:41

Atie:

Weer een prachtig verslag en foto's.
    En Suus......... uitkijken dat je oogjes er niet uitvallen. Zie je gezicht voor me.!!
    Nu naar death valley en LasVegas. Ook weer een belevenis! Vergeet freemont street niet.

Veel plezier!!,
    Atie.

• 29 Mei 2014 - 12:58

Marian:

Hallo Suus, Wim en Leonie,
    Enigszins vertraagd door onze eigen vakantie, vanochtend jullie reisverslagen uitgebreid gelezen. Leuke geschreven Leonie, complimenten. Behoorlijk avontuur zo te lezen en soms zichtbaar op foto's, vooral voor Suus. Super dat jullie dit als gezin doen. Inmiddels in Las Vegas heb ik begrepen. Once in a lifetime een gokje wagen? Ik ben benieuwd. Geniet verder van jullie vakantie en van elkaars gezelschap in dat indrukwekkende land. Liefs en groetjes Marian & Ger