Mt St Helens en Shoshone Falls - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Leonie Groot - WaarBenJij.nu Mt St Helens en Shoshone Falls - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Leonie Groot - WaarBenJij.nu

Mt St Helens en Shoshone Falls

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

17 Juni 2015 | Verenigde Staten, Seattle

Na een vlucht van 9 uur zijn we zaterdagmiddag in Seattle aangekomen. Bij aankomst op de luchthaven hebben we onze huurauto opgehaald en zijn we naar Centralia gereden. Inmiddels was het voor ons gevoel midden in de nacht en zijn we bij aankomst eerst twee uur gaan slapen. Daarna snel wat gaan eten om vervolgens weer verder te slapen.

Zondag zijn we naar Mt St Helens geweest, dit is een 2550 meter hoge vulkaan die nog actief is. Dit was ook duidelijk zichtbaar aan de rook die er nog uit kwam. In 1980 is een grote uitbarsting geweest, de sporen hiervan zijn nog steeds zichtbaar. De laatste uitbarsting was in 2008. Onze eerste stop was bij een brug waar een ravage van boomstammen te zien was, deze waren tijdens de uitbarsting door een modderstroom meegesleurd. Daarna zijn we gestopt bij Bear Meadow, Spirit Lake en Windy Ridge. Vanaf Bear Meadow en Windy Rich hadden we een prachtig uitzicht op de vulkaan. Spirit Lake zag er heel apart uit, dit is door de uitbarsting 30 meter omhoog gekomen en lag nog vol met boomstammen. Via het Pinchot National Forest en een tolbrug over de Columbia River zijn we naar onze volgende stop in The Dalles, in de staat Oregon gereden. Maandag hebben we een autorit van bijna 800 km gemaakt naar Twin Falls in de staat Idaho.

Na het ontbijt zijn we dinsdag naar de Perrine Bridge gereden, vanaf deze brug hadden we een prachtig uitzicht over de Snake River Canyon. Terwijl we aan het genieten waren van het uitzicht sprongen er twee mensen met een parachute van de brug, deze brug staat hier bekend om. Onze volgende stop was bij de Shoshone Falls, deze worden ook wel de Niagara Falls van westen genoemd. Het uitzicht dat we vanaf het uitkijkpunt hadden was prachtig! Daarna zijn we naar ons volgende hotel gereden in Jackson, wat ligt in de staat Wyoming. Morgen gaan we naar Grand Teton en Yellowstone.

• 17 Juni 2015 - 08:57

Monique Lemckert:

Hi Leonie (en ouders!),
    Leuk om jullie reis te volgen via deze blog! In korte tijd al heel wat km's gereden zeg, maar wat een prachtige landschappen...
    Ik blijf jullie stikjaloers volgen vanuit Nederland. Veel plezier, veilige km's en tot het volgende verslag!

Groetjes,
    Monique

• 17 Juni 2015 - 09:15

Gina:

Hoi Leonie,
    wat een mooie reis maken jullie weer!
    Leuk om te lezen waar jullie zijn. Ik ga het volgen.
    Veel plezier en geniet ervan.

Groetjes,
    Gina

• 17 Juni 2015 - 09:43

Tanja:

Hoi Leonie,

Leuk dat ik weer met je mee mag genieten.

Groet, Tanja

• 17 Juni 2015 - 15:37

Jean-Pierre:

Hoi

De dolle dwaze rit door usa en Canada is begonnen :-]

Kan niet wachten op de volgende

Leuke en fijne reis

JP

• 17 Juni 2015 - 16:19

Arend:

Ha Leonie, maak het Westen maar weer Wild, hoor.
    Geniet!

Ter plekke.
    Doe ik 'n beetje mee, vanachter m'n bureau...

• 17 Juni 2015 - 23:00

Rob:

Top weer! Geniet er van.

• 17 Juni 2015 - 23:05

Frederique:

Hallo De Grootjes!
    Wat super jullie verhalen weer te lezen. Ga zo door met die kilometers en geniet ervan!
    Groetjes Roger en Frederique

• 18 Juni 2015 - 22:11

Marian:

Hallo Leonie, Suz en Wim,

Leuk, leuk dat jullie weer samen onderweg zijn voor een nieuwe grote reis en fijn dat wij ook weer mogen meegenieten. Jullie worden wel echte kilometervreters zo. Mooie foto's! Geniet ze.