Eerste verslag vanuit Australie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Groot - WaarBenJij.nu Eerste verslag vanuit Australie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Groot - WaarBenJij.nu

Eerste verslag vanuit Australie

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

10 Maart 2013 | Australië, Melbourne

Na een vlucht van bijna 24 uur ben ik gisteren rond 21.30 uur lokale tijd geland in Australie. Mijn vlucht bestond uit twee delen, eerst een vlucht van 11 uur naar Guangzhou (China) en daarna een vlucht van 9,5 uur naar Melbourne. Allebei voorspoedig verlopen en onderweg heb ik nog een beetje kunnen slapen. Rond 22.30 uur was ik door de douane heen en had ik mijn bagage. Het was nog even spannend of mijn tas daadwerkelijk in Melbourne was aangekomen, omdat mij in Amsterdam werd verteld dat ik mijn bagage in Guangzhou moest doorlabelen naar de eindbestemming en in Guangzhou werd mij verteld dat dit niet nodig was. Daarna naar buiten en ben ik opgepikt door het busje van het motel waar ik de eerste nacht verblijf. Aangekomen in het motel was het ongeveer half 12 en heb ik meteen mijn trui uitgetrokken, want dat was veel te warm. Ook in mijn lange broek was eigenlijk nog te warm. Mijn ouders waren sinds ik geland was online op Skype, dus eerst even met mijn ouders geskyped. Inmiddels was ik klaar wakker, daarna toch maar geprobeerd te gaan slapen en dat lukte gelukkig, maar sinds kwart over 5 ben ik alweer wakker.

Straks word ik door de shuttle bus van het motel naar het station gebracht en ga ik richting St. Kilda, een voorstad van Melbourne, hier verblijf ik een paar dagen in een hostel. Het plan is om vandaag lekker aan het strand te gaan liggen om over mijn jetlag heen te komen. Van de week ga ik naar Philip Island en heb ik nog een paar extra dagen rond Melbourne. Hierna vlieg ik naar Sydney, waar ik van plan ben om een paar dagen de stad te bekijken en waar ik o.a. naar de Blue Mountains en Hunter Valley ga. 21 maart vlieg ik naar Brisbane, waar ik mijn familie ga bezoeken en ik o.a. de Sunshine coast en Gold coast ga bekijken. Daarna vlieg ik door naar Cairns, waar ik nog ongeveer een week blijf. Van Cairns vlieg ik weer terug naar Melbourne. Hier zal ik mijn reis afsluiten met de Great Ocean Road.

In de eerste instantie was het de bedoeling om met tussenstops van een paar uur via Guangzhou en Beijing weer terug naar Amsterdam te vliegen. Vorige week werd ik gebeld dat mijn terugvlucht is gewijzigd en dat ik in plaats van een tussenstop van 2,5 uur een tussenstop van 13 uur in Beijing heb. Een mooie gelegenheid om nog een dagje Beijing aan mijn reis toe te voegen.

Vanaf vandaag zal ik op deze website mijn verhalen plaatsen, zodat jullie een indruk krijgen van mijn reis. Wil je op de hoogte blijven? Vul dan je e-mailadres in op deze pagina en je krijgt bij iedere update een bericht in je mailbox.

Groetjes,
Leonie

  • 10 Maart 2013 - 21:48

    Monique Lemckert:

    Goed om te lezen dat je reis goed verlopen is! Ben echt stikjaloers op het mooie weer (en op de reis natuurlijk!)
    Have fun!!!

  • 10 Maart 2013 - 23:37

    Nel:

    Fijn te horen dat je veilig bent aangekomen aan de andere kant van de wereld. Ik heb er alle vertrouwen in dat je er iets moois van gaat maken en zie vol verwachting uit naar het volgende verslag, zo reis ik een beetje met je mee.
    Go girl....

  • 11 Maart 2013 - 00:10

    Mam:

    Hoi lieverd,
    Jammer dat je weer zo vroeg wakker was! We spreken je voor jou vanavond voor ons morgen wel weer op skype als het lukt. Zo gauw pappa wakker wordt zit hij met de laptop op schoot!
    Maar laat dat je niet weerhouden gewoon je gang te gaan. :-).
    Fijne eerste dag gewenst in Australie ben benieuwd naar je hostel aan zee.
    Dikke zoenen.
    Mam

  • 11 Maart 2013 - 00:27

    Rozemarijn:

    Hee Lee,

    Mooi dat de reis goed verlopen, en je nog wat hebt kunnen slapen!
    Ik ben echt superjaloers op je, hier is het máár koud, terwijl jij op het strand ligt te bakken moet ik mn mutsje en sjaal weer uit de kast trekken :p
    Nee, ik hoop dat je het naar je zin hebt en natuurlijk al binnen een dag super bruin bent ;)
    Al wat krokodillen tegen gekomen?

    xxx

  • 11 Maart 2013 - 09:31

    Wil Van Es:

    Hoi Leonie,

    Je bent er en is allemaal goed gegaan. Ga er maar lekker van genieten. Heerlijk op nu lekker op het strand te liggen, terwijl we hier een dikke winterjas aan moeten. Ik ga je verhalen lezen leuk. Groetjes

  • 11 Maart 2013 - 11:55

    Atie:

    Hoi Leonie,

    Heb je eerste verslag gelezen. Fijn dat de reis goed gegaan is.
    Nu ga je lekker genieten !!
    Heb je nog een mail gestuurd. Moet je toch even lezen :-)
    Nou, hier is het erg koud dus de dikke jassen maar weer tevoorschijn halen.
    Jij lekker in de zon.........verschil moet er zijn.

    Groetjes

  • 13 Maart 2013 - 00:05

    Jean-Pierre:

    Hoi

    Ben je de jet lag al een beetje over

    en moge het strand heerlijk zijn

    Groeten JP


    PS
    In het zuiden van Nederland was het sneeuwen

  • 13 Maart 2013 - 00:05

    Jean-Pierre:

    Hoi

    Ben je de jet lag al een beetje over

    en moge het strand heerlijk zijn

    Groeten JP


    PS
    In het zuiden van Nederland was het sneeuwen

  • 13 Maart 2013 - 00:05

    Jean-Pierre:

    Hoi

    Ben je de jet lag al een beetje over

    en moge het strand heerlijk zijn

    Groeten JP


    PS
    In het zuiden van Nederland was het sneeuwen

  • 13 Maart 2013 - 18:49

    Peter En Jeanine:

    Hoi klein opdondertje,leuk dat je goed op de andere kant van de Aardklont bent aangekomen.Wij zijn aapetrots op je dat je alles in je eentje doet(grote meid)geniet van de leuke zijde van het leven en kijk uit voor de bosmannen je herkent ze aan het touwtje om de heupen.
    Groetjes Deine Dich liebhabende Nachbarn
    Doei,doei XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 13 Maart 2013 - 18:51

    Johanna:

    Hoi Leonie!
    Al een fantastische start van een mooie reis, kan niet beter! We gaan je volgen dus uitgebreide verhalen schrijven en veel fotootjes plakken :-) Veel plezier.
    CU en liefs,
    Johanna

  • 13 Maart 2013 - 19:28

    Margriet:

    Wat een leuk vooruitzicht zo'n lange reis in een lekker warm klimaat. Ben benieuwd naar je avonturen. Geniet er van....

  • 15 Maart 2013 - 22:28

    Geri De Waard:

    Hallo kanjer! Dat doe jij toch maar even!!! Geweldig!!! En nou maar genieten en lekker ronddolen in een prachtig continent. Een beetje jaloers ben ik wel.
    Liefs Geri

  • 18 Maart 2013 - 22:26

    Marian & Ger:


    Knap hoor Leonie dat je doorgezet hebt. Je gaat het heel erg leuk hebben, vast en zeker. We gaan je volgen, via je reisverhalen en via Wim en Suus. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 06 Feb. 2013
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 86159

Voorgaande reizen:

09 Maart 2013 - 11 Februari 2017

Reisblog Leonie

Landen bezocht: