St. Kilda, Phillip Island & Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Groot - WaarBenJij.nu St. Kilda, Phillip Island & Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Groot - WaarBenJij.nu

St. Kilda, Phillip Island & Melbourne

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

14 Maart 2013 | Australië, Melbourne

Na het uitschecken bij het airport motel ben ik met de metro en tram naar St. Kilda vertrokken. Na een wandeling te hebben gemaakt en een tour voor de volgende dag te hebben geboekt, ben ik aan het strand gaan liggen en heb nog even kunnen slapen. Bij terugkomst in het hotel raakte ik al snel met iemand aan de praat die mij vertelde dat er gratis shuttle bussen rondrijden in de Melbourne, dus gelijk afgesproken om woensdag samen de stad te gaan bekijken. En toen was het tijd om te gaan slapen.....niet dus......met een jetlag en een temperatuur van 28 graden om 12 uur 's nachts. Ik weet dat ik niet mag klagen ;-p, maar het was onmogelijk om te slapen met deze temperatuur.

Na toch een paar uurtjes te hebben geslapen, was het tijd voor de tour naar Phillip Island, iedere avond vindt hier de pinguin parade plaats, de pinguins komen hier bij zonsondergang aan land. De eerste stop was het Australian Wildlife Park, hier heb ik kangoeroes gevoerd en koala's, emoes, wombats, dingo's en tasmaanse duivels gezien, echt geweldig!!! Na het bezoek aan het Australian Wildlife Park, was de volgende stop een chocolade winkel en daarna nog een half uurtje aan het strand gezeten. Toen was het tijd voor het avondeten, een pizza met kangoeroe en krokodil :-), heerlijk vooral de krokodil. Na het avondeten was het tijd om naar Philip Island te gaan en naar de Pinguin Parade te kijken, op weg naar Philip Island nog een aantal wilde walibi's gespot.

Woensdagochtend, samen met degene met wie ik de city tour heb gedaan, uitgecheckt bij het hostel en ingecheckt bij een ander hostel, omdat het hostel waar ik de eerste twee nachten verbleef vol was. Daarna zijn we naar de opstapplaats van de shuttle bus gegaan, deze stopt bij de hoogtepunten in en rond Melbourne. Onze tour begon in Chinatown, daarna op de bus gestapt richting het Melbourne Museum en het Imax theater, hier vandaan doorgelopen naar Lygon street een soort Little Italy en bij de Universiteit van Melbourne en weer op de bus gestapt richting de haven, de tour hebben we afgesloten met te Royal Botanic gardens en een prachtig uitzicht over de stad vanaf the Shrine of Remembrance, een gedenkmomument voor oorlogsslachtoffers. Daarna zijn we teruggegaan naar het hostel, bij aankomst in de kamer waren we het al snel eens dat het vreselijk was en het andere hostel een stuk beter was. Het was een grote puinhoop en de stapelbedden hadden geen trapjes, vanmorgen lukte het niet eens om behoorlijk mijn bed uit te springen met alle troep die op de grond lag. Gelukkig was het maar voor een nacht want vanmiddag vlieg ik naar Sydney.

  • 14 Maart 2013 - 16:25

    Peter En Jeanine:

    Hey kleintje met wie raakte je in gesprek ?????? wel alles vertellen hoor! trouwens
    wat kan je leuk schrijven heb je aangemeld bij het Algemeen Dagblad!!
    Doei,doei

  • 14 Maart 2013 - 17:50

    Mam:

    Hoi lieverd,

    Wat een leuke foto's! Jammer dat wij je Skype verzoekje gemist hebben! Ben al weer benieuwd naar je verslag uit Sidney. Hoop dat je een beter hostel hebt daar. Als het niets is... je kunt elke avond een ander hostel proberen. Haha.

    Groetjes en dikke kus,
    Mam

  • 14 Maart 2013 - 17:57

    Rosina:

    Wie is 'degene' waar je het over hebt??? ;-). Hopelijk is het een leuke vent! Nog sappige details? Bijvoorbeeld: HOE zijn de Australische mannen?? Nog surfdudes gezien? Niet alleen maar cultureel doen hè, af en toe ook gewoon lekker gaan stappen en je roes uitslapen op het strand (ik noem maar wat ;-)).

  • 14 Maart 2013 - 19:46

    Rob:

    Volgens mij ben je helemaal opgenomen in het reizigers leven. En Leonie... Er gaat niks boven en smerig hostel!
    Ik kijk uit naar je volgende verslag.

  • 14 Maart 2013 - 20:33

    Papa:

    Hoi Leonie,

    Ik ben blij te lezen dat jij het zo naar je zin hebt. Ik ben benieuwd te horen wat jij in Sydney allemaal gaat beleven en wat voor exotische dieren nog op het menu komen te staan. Ik hoop dat het hostel in Sydney beter bevalt!!!

    Groetjes Papa

  • 14 Maart 2013 - 22:29

    Nel:

    Jemig wat heb je al veel gedaan is zo'n korte tijd, probeer je een jaar in een maand te proppen? nee hoor grapje, het ziet er allemaal fantastich uit en ik herken het enthousiaste gevoel van het ontdekken.
    En nu ga ik ff moederlijk doen, zorg je dat je veel kangaroe biefstukken eet en kiwi's (nee niet die vogels) en allerlei andere lekkere dingen want een snelle motor heeft veel brandstof nodig.

  • 15 Maart 2013 - 12:34

    Priscilla:

    Hey meis,

    Wat super om je verhalen te lezen, krijg er ook gelijk helemaal zin in om de wereld te ontdekken. Als reizigster kom je al gauw aan de praat met andere, dat maakt het juist zo leuk. Zo voel je je tenminste niet alleen.

    Heel veel plezier daar, en ik kijk uit naar je volgende verhaal!!

    liefs Priscilla

  • 15 Maart 2013 - 21:54

    Frederique:

    Hi Leonie,
    Wat leuk je verhalen en wat heb je al veel meegemaakt. Geniet van de hostels, het aparte eten en de bijzondere dingen die je meemaakt!!
    Groetjes,
    Frederique

  • 15 Maart 2013 - 22:06

    Emmie Van Haaren:

    Hoi Leonie,
    van je mams gehoord dat je bezig ben aan een mooie reis en zo te lezen is dit zo! Wat een indrukken en belevenissen, erg leuk en ik wens je heel veel plezier daar en hartelijke groetjes!

    Emmie van Haaren

  • 15 Maart 2013 - 22:38

    Geri:

    Hallo daar, wat doe je veel!! En wat leuk dat je direct al een reisgenoot hebt ontmoet. Hopelijk hebben ze daar ook nog wat anders dan die krokodil op het menu.
    Waarschijnlijk ben je nu al weer in Sidney, ik blijf je leuke verhalen volgen. Je schrijft trouwens niet onverdienstelijk, misschien een colum in de Libelle.
    Groeten en liefs van Geri

  • 16 Maart 2013 - 18:16

    Jessie:

    Leetje!

    Leuk om je verhalen te lezen en wat foto's te zien!
    Ben benieuwd hoe je het in Sydney heb. Geniet er nog van.

    xxxxx

  • 16 Maart 2013 - 22:59

    Gina:

    Hai Leonie,

    Wat een avontuur! Heel leuk om je zo te volgen, je kan het lekker vertellen;-)
    Geniet ervan en schrijf nog maar veel mooie verhalen over je reis.

    Groetjes,
    Gina

  • 16 Maart 2013 - 23:58

    Johanna:

    Hi storyteller,
    Leuk geschreven en bijzondere avonturen. We kijken weer uit naar je volgend verslag, gezellig!
    Liefs, J&M

  • 17 Maart 2013 - 18:29

    Jennie Van Der Horst:

    Hallo Leonie,

    Meid, wat ben jij een kanjer dat je deze reis in je eentje onderneemt!! Je hebt in een korte tijd al veel hezien, dat belooft wat voor de resterende tijd! Ik ga je verder volgen via je reisverslagen. Heel veel plezier
    en geniet eevan.

    Groetjes,
    Jennie van der Horst

  • 18 Maart 2013 - 23:02

    Marian & Ger:

    Hi meisie,

    Dat gaat er vol tegenaan, lees ik. Strand, citytour, pinguïnparade, pizza krokodil, wildlife park. Wat doe je veel! Kan me niet voorstellen dat broodje of pizza krokodil lekker is, alleen al dat beeld bij elke hap die je neemt! Volgens mij heb je een goed beeld van Melbourne nu. Ik ben het overigens met je eens, je mag niet klagen over hete nachten. Kan je verzekeren dat het alternatief (vorige week hier min 10) ook geen pretje is. Schrijf verder Leonie, ik ben benieuwd wat je in Sydney beleeft. Liefs,
    Marian

  • 19 Maart 2013 - 19:38

    Leo Van Der Logt:

    Hoi Leonie,
    Wat dapper van je om zo'n reis te ondernemen echt goed van je!! Je moeder vertelde vol trots op de tennisclub wat haar meissie aan het ondernemen is. Ze zei " heb je al gehoord dat Leonie naar Australië is ". Ik zei dat meen je niet!! Nou inmiddels heb ik allemaal reacties gelezen van vrienden en familie die je op de voet volgen en het mooiste wensen. Lieve Leonie ik volg je ook en vind het echt gewleldig dat je zo'n reis onderneemt. Geniet ervan en wees voorzichtig maak mooie foto's van deze ervaring...Leo van down under groetjes en dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 06 Feb. 2013
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 86137

Voorgaande reizen:

09 Maart 2013 - 11 Februari 2017

Reisblog Leonie

Landen bezocht: